الاثنين، 4 فبراير 2013

روح زوجتى 19


شريط بيمر قدام احمد فيه لقطات ليه هو و ريهام ف يوم الحادثة
ريهام :اخ حبيبي انا نسيت الشنطة ف البيت ثوانى اطلع اجيبها
احمد(بحب):لالا خليكى يا قلبي انا هطلع
شوية واحمد نزل ولما قرب علي العربية شاف ريهام بتبعد عن الكرسي بتاعو
احمد(بتعجب):في حاجة يا قلبي ؟
ابتسمت ريهام وهى بتحرك راسها بالنفي
ريهام(بتردد):لا ده انا الظاهر اتخيلت حاجة بتلمع ع الكرسي بتاعك بس الظاهر بتخيل .. مش يلا بينا نتحرك
وقف احمد مرة واحده ف الطريق وهو قاعد يضرب ف اللي قدامو ف كانت ايدو بتخبط ع الكلاكس واصوات الكلاكس المتواصلة شغالة وهو قاعد يعيط بص للجواب وهو كلو حزن ...ومسكو وبدا يقرا فيه وايدو بترتعش ودموعو بتنزل بتواصل علي وشو ...و ف عربية تانية كانت ماشية بهدوء وصاحبها لابس نضارة شمس وقف قدام قسم الشرطة ونزل الشخص ده وبص للقسم شوية وراح طالع ودخل مكتب وخلع النظارة وقعد وبدا يفكر
الشخص:امتى احمد ودى العربية تتصلح ف كل المشاكل دى ممكن يكون هو اللي عمل ده طب امتى؟ و عليه مراقبة من يوم ما خرج من السجن
ف الاثناء دى وهو قاعد وصلو بلاغ ب ان في واحده اتقتلت قام بسرعة وحضر نفسو ونزل ومعاه عساكر عشان يروحو مكان الجريمة ...وف بيت سوسن انقطع محسن عن الكلام مع سوسن ورامز بسبب تصرفاتهم ..دخل احمد البيت وهو ساكت وجريت عليه سوسن
سوسن(بقلق): اتاخرت ليه يا بنى ؟
ابتسم احمد ابتسامة حزينة
احمد(بحزن): مفيش ياماما ده واحد اتصل بيا ونزلت اشوفو
سوسن(بقلق): مالك يابنى حاسة انك متغير انت مكنتش كده قبل ما تخرج ؟
احمد(بحزن): اللي انا فيه مهما حصل مقدرش انساه .. عن اذنك يا ماما
دخل احمد وقعد ع السرير ب هدومو وهو ماسك الجواب وبيقرا فيه تانى ودموعو علي وشو واول ما خلصو خباه عشان محدش يشوفو ورجع للسرير وهو بيقول لنفسو
احمد:انا السبب ف كل ده انا السبب كل ده حصل بسببي بس والله ما اقصد
ونام احمد ...وبعد مرور الوقت محسش احمد كان قد ايه بدا يفوق بس لسه نايم ومغمض عينو
احمد احمد
بدا احمد يفتح عينو لما سمع صوت يعرفو واول ما قام لاقي نفسو ف مكان ابيض ومازال الصوت بينادى ...واحمد بيلف حولين نفسو عشان يلاقي مصدر الصوت
احمد: ريهام ريهام انا عارف انو انتى ردى عليا متظهريش بس ردى عليا سمعينى صوتك ...وحشتينى اوى يا حبيبتى انا اسف انى كنت السبب انا اسف بس والله ما اقصد
وبعد ما خلص احمد كلماتو وقع ع الارض وهو بيعيط وبيخبط ب ايدو ف الارض ..ويقول
احمد(بحزن): والله ما اقصد والله ما اقصد كل اللي عملتو انى فكرت افرح مراتى حبيبتى وخرجتها
راحت منى وبعدها جاري يروح ..انا السبب ف كل ده
ريهام: حبيبي ليه بتعمل كده ف نفسك ده قضاء وقدر يا روحى كل اللي حصل مكتوب ومنقدرش نغيرو
رفع راسو وبدا يقف تانى
احمد (بحزن):ليه كتبتى الجواب ده ليه؟ ليه مقولتليش؟
ريهام: لما تفوق هتعرف كل حاجة اصحى يا حمد عشان خاطري وفوق كلنا محتاجينك
احمد(بحزن) :محدش محتاجنى ف حاجة معنديش اهل
ريهام: ازاي يا احمد تقول كده ؟انت نسيت احلام وماما وبابا ورامز ومحمد وانا محمود ودينا ....نسيتنى يا احمد ؟؟؟
احمد(بحزن): انا عمري ما انساكى ... بس انتى سيبتينى ومشيتى
ريهام:انا مش سيبتك يا احمد انت اللي سيبتينى... ليه سيبتنى يااحمد ؟
احمد:انا ؟؟ ازاي ؟؟؟ انا عملت حاجة ؟؟ وامتى؟ ريهام ردي عليا ريهام
واختفي الصوت ....بدا احمد يرفع صوتو ويصرخ" ريهام" بصوت عالي وفي جملة بتتكرر ف راسو "انت سيبتنى ليه سيبتنى يا احمد؟؟"
وهو هيتجنن ازاي ده بيحب ريهام ازاي يسيبها
صوت: احمد احمد فوق يا احمد
قام احمد وهو مفزوع من علي السرير وهو بيقول "ريهام "
وقف رامز وهو مستغرب ليه
رامز (بقلق): مالك يا احمد ؟ صوتك واصل لبرا
احمد(بصوت مختنق): واصل لبرا فين ؟
رامز (بقلق): للصالة قاعد تقول ريهام ريهام ... انت حلمت بريهام ؟
حرك احمد راسو بالمواقفة وف اثناء كلام احمد مع رامز اتفتح باب الشقة بعنف وحد بيقول
الشخص: هاتهولي من جوا بسرعة

0 التعليقات:

إرسال تعليق

ارجو التعليق للاستفاده من ارائكم

هذا القالب من تصميم ياسو صاحب مدونة نصائح للمدونين